היום יחלו הדיונים על חוק ההסדרה – ההצבעה ביום שני

    אם אתם רוצים להעביר את חוק ההסדרה - תעשו את זה בכבוד, בדיון שמשאיר מקום לדיון והסתייגויות כנהוג. אל תמרחו אותנו בשטיקים וטריקים פרלמנטריים עלובים. זו קואליציה של פחדנים עלובים שרומסת גם את קצת הכבוד שנותר לכנסת
    איתי גדסי No Comments on היום יחלו הדיונים על חוק ההסדרה – ההצבעה ביום שני

    ועדת הכנסת קבעה את סדרי הדיון וההצבעות על חוק ההסדרה • בצעד חריג הפעילה הוועדה את סעיף 98 בתקנון הכנסת לקביעת הסדרי דיון • הדיונים על החוק יחלו היום עד להצבעה ביום שני הבא

    ח"כ יואב קיש, הליכוד צילום: איציק הררי, דוברות הכנסת
    אם אתם רוצים להעביר את חוק ההסדרה - תעשו את זה בכבוד, בדיון שמשאיר מקום לדיון והסתייגויות כנהוג. אל תמרחו אותנו בשטיקים וטריקים פרלמנטריים עלובים. זו קואליציה של פחדנים עלובים שרומסת גם את קצת הכבוד שנותר לכנסת
    12:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכנסת בראשות ח"כ יואב קיש (הליכוד) קבעה אמש (ב') את סדרי הדיון וההצבעה במליאת הכנסת על חוק ההסדרה בקריאה שנייה ושלישית.

    על פי ההחלטה: היום, יום שלישי ד' בשבט ה'תשע"ז (31.01.17), בסביבות השעה 17:00 ייפתח הדיון על חוק ההסדרה בהצגתו מטעם הוועדה המשותפת, ולאחר מכן תחל הנמקת ההסתייגויות שתימשך ברציפות עד למחרת בשעה 9:00.

    ביום רביעי, ה' בשבט ה'תשע"ז (01.02.17) תיפתח המליאה בשעה 11:00 ע"פ סדר היום הקבוע מראש, ולאחר מכן תימשך הנמקת ההסתייגות ברציפות עד למחרת בשעה 9:00.

    ביום שני, י' בשבט ה'תשע"ז (06.02.17) אחרי הצעות האי אמון/נאומים בני דקה תימשך הנמקת ההסתייגות עד לשעה 21:30, ואז תינתן זכות ליו"ר הוועדה המשותפת להשיב למסתייגים וזכות דיבור לנציגי הממשלה.

    ההצבעה על החוק תחל לא לפני השעה 22:30.

    סיעות האופוזיציה יקבעו את חלוקת הזמן וסדר הדוברים מטעמן. כשהצבעה תתקיים על לא יותר מ-100 הסתייגויות בהתאם לבחירת האופוזיציה.

    לאורך כל השעות האחרונות התקיימו מגעים בין ראשי הקואליציה והאופוזיציה, בין השאר בתיווכו של יו"ר הכנסת, במאמץ למנוע את הצורך להפעיל את סעיף 98 בתקנון.

    במהלך הדיון אמר היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד אייל ינון כי דרישת האופוזיציה לקיים 38 ימי דיונים רצופים בהסתייגויות שהוגשו אינה מידתית ואינה סבירה, ועל כן הפציר בנציגיה להתפשר על מנת שלא יהיה צורך להפעיל את סעיף 98 בתקנון ובכך ליצור תקדים. הוא גם מתח ביקורת על חוסר נכונותה של האופוזיציה להגיע לפשרה בנושא, והביע חשש שהדבר יהווה תקדים לשימוש תכוף יותר בסעיף החריג.

    סעיף 98 הוא סעיף שהשימוש בו נדיר ומאפשר לוועדת הכנסת לקבוע סדרי דיון חריגים במקרים מיוחדים.

    יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש אמר כי יש לאזן בין הרצון לאפשר לאופוזיציה לבטא את התנגדותה לחוק חשוב ושנוי במחלוקת, לבין אבסורד שמונע משילות.

    יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ מרב מיכאלי מתחה במהלך הדיון ביקורת חריפה על התנהלות הקואליציה, והודיעה בתחילת הישיבה כי האופוזיציה מוכנה להתפשר על 7 ימי דיונים.

    גם חברי כנסת נוספים מהאופוזיציה מתחו ביקורת על ההחלטה, ובהם דב חנין (הרשימה המשותפת) איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) ואוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת).

    יו"ר המחנה הציוני ומרכזת האופוזיציה, מרב מיכאלי: "אם אתם רוצים להעביר את חוק ההסדרה – תעשו את זה בכבוד, בדיון שמשאיר מקום לדיון והסתייגויות כנהוג. אל תמרחו אותנו בשטיקים וטריקים פרלמנטריים עלובים. זו קואליציה של פחדנים עלובים שרומסת גם את קצת הכבוד שנותר לכנסת".



    0 תגובות